دانش آب

دانش آب
در این وبلاگ سعی کردم مطالبی که مربوط به رشته تحصیلی خودم که مهندسی آب می باشد رو قرار بدم که دوستان بتوانند نهایت استفاده را ببرند. امیدوارم شما نیز بنده را در جهت خدمت بهتر راهنمایی و کمک نمائید.
(از نظرات و مطالب با نام خود شما در جهت بهتر شدن وبلاگ بهره مند شویم)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

فعالیت های کشاورزی عامل اصلی تقلیل کیفیت آب






آلودگی محیط زیست یک مسئله مهم جهانی است. زمانی که عوامل آلاینده آب ذکر می شوند، عامل کشاورزی در صدر قرار دارد که مرتباً در حال شدت گرفتن است. همگام با تلاش در جهت استفاده بهینه از منابع آب، نیاز به جستجو درباره عوامل تقلیل دهنده کیفیت آب نیز حس می شود. تا زمانی که عوامل و دلایل کافی از طریق تحقیق و بررسی بدست آید، نظرات متضاد و متفاوتی توصیه می گردد و برنامه های کنترل آلایندگی در استفاده از منابع محدود ناکارآمد می شوند.

دانسته های موجود نشان می دهد که فعالیتهای کشاورزی عامل اصلی تقلیل کیفیت آب است که عموماً از طریق ریختن چندین گونه مواد مختلف به درون آب رخ می دهد. رسوبات، آفتکشها، ادرار حیوانات، کودها و دیگر مواد آلی و معدنی. بسیاری از این مواد آلاینده از رواناب سطحی و نفوذ گسترده به درون آبهای سطحی و زیرزمینی منتقل می گردند و از اینرو به کانونهای آلاینده گسترده و نامتمرکز نامیده می شوند. تشخیص، اندازه گیری و مهار کانونهای آلاینده نامتمرکز در مقایسه با کانونهای آلاینده متمرکز (نقطه ای) نسبتاً دشوارتر است.


با این مقدمه خواستم کتابی در این زمینه برای شما دوستان معرفی کنم که امیدوارم برایتان مفید واقع باشد.

برای دانلود کتاب مذکور بر روی تصویر زیر کلیک فرمایید.






عکس تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی