دانش آب

دانش آب
در این وبلاگ سعی کردم مطالبی که مربوط به رشته تحصیلی خودم که مهندسی آب می باشد رو قرار بدم که دوستان بتوانند نهایت استفاده را ببرند. امیدوارم شما نیز بنده را در جهت خدمت بهتر راهنمایی و کمک نمائید.
(از نظرات و مطالب با نام خود شما در جهت بهتر شدن وبلاگ بهره مند شویم)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۰ ب.ظ

ژئوتکستایل چیست

ژئوتکستایل


ژئوتکستایل ها محصولاتی هستند که در فونداسیون، زیر خاک، روی صخره ها و هر سطحی که با خاک پوشانده شود و یا به هر منظور مشابه دیگری که در علم مهندسی زمین و یا مواد وابسته به آن و در پروژه های ساختمان سازی، راه سازی و تثبیت خاکها و یا صخره های ناپایدار بکار می رود.

طرز تشکیل  ژئوتکستایل:

ژئوتکستایل ها پوشش های عموماً نفوذ پذیری می باشند که از الیاف مصنوعی بدست آمده اند و این الیاف از مشتقات نفت خام نظیر پلی استر، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و بعضی از مواقع از فایبر گلاس ساخته می شوند. در ژئوتکستایل ها الیاف به صورت اتفاقی در کنار یکدیگر قرار گرفته و به کمک مواد شیمیایی، حرارت و یا بصورت مکانیکی با یکدیگر یک پارچه می شوند.

انواع ژئوتکستایل:

ژئوتکستایل بر دو نوع بافته شده می باشد و ویژگی آنها در مقابل خاک، خاصیت جداکنندگی و فیلتریزاسیون می باشد. همچنین در حفاظت از وقوع فرسایش و در برابر جریان های متلاطم کاربرد فراوانی دارند.


کاربرد ژئوتکستایل در صنعت آب:

در مخازن آب معمولا برای جمع آوری آب حاصل از نشت و انتقال آب مذکور به محیط امن و خارج از محدوده سازه و به منظور جلوگیری از نشست سازه بر اثر نشت آب از روش های مختلف زهکشی استفاده می شود که معمولا برای نفوذ بهتر آب به داخل کانال های زهکش و لوله های PVC شیاردار یا کاروگیت از پارچه ژئوتکستایل یا بتن متخلخل استفاده می شود.


ژئوتکستایل



با تشکر از مهندس سیاوش سعیدی در تهیه این مطلب



عکس تلگرام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۹
رضا نوروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی