دانش آب

دانش آب
در این وبلاگ سعی کردم مطالبی که مربوط به رشته تحصیلی خودم که مهندسی آب می باشد رو قرار بدم که دوستان بتوانند نهایت استفاده را ببرند. امیدوارم شما نیز بنده را در جهت خدمت بهتر راهنمایی و کمک نمائید.
(از نظرات و مطالب با نام خود شما در جهت بهتر شدن وبلاگ بهره مند شویم)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ب.ظ

اختراع دستگاه تصفیه آب گل آلود به آب زلال

با دستگاه تصفیه کننده‎ای که توسط یک مخترع مشهدی به نام احمد گداز طراحی شده است، می‎توان آب گل آلود رودها را به آب زلال تبدیل کرد.

این دستگاه به دلیل استفاده از فیلتر تصفیه آب‎های گل آلود برای تصفیه سیلاب‎ها در زمان سیل، زلزله و بحران می‎تواند آب کدر و گل آلود رودخانه را جمع آوری کند و آب زلالی تحویل دهد که نه تنها قابل آشامیدن است بلکه حتی می‎توان از آن برای دیالیز هم استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه تصفیه که فقط ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد می‎توان در هر ثانیه ۵/۳ لیتر و در هر روز ۲۰۰ هزار لیتر آب گل آلود را زلال کرد. در حالی که نمونه‎های روسی و سوئیسی این دستگاه نه تنها بیش از ۳۰ تن وزن دارند بلکه در هر ثانیه فقط یک لیتر آب زلال تولید می‎کنند. به گفته احمد گداز این دستگاه در حال حاضر در منطقه کلات نصب شده و آماده بهره برداری است که می‎تواند آب آشامیدنی چند روستای منطقه را تامین کند.

علاوه بر آن مخترع این دستگاه در تلاش است با اهدای این دستگاه‎ها به کشور ژاپن و همچنین سازمان ملل متحد، هم قدرت و توان علمی ایرانیان را به رخ بکشد و هم راه جدیدی را برای حل مشکل تامین آب در جهان ارائه کند. اما آرزوی او این است که از این دستگاه قبل از هر منطقه‎ای از جهان در کشور عزیزش ایران و در مناطقی که مشکل تامین آب وجود دارد استفاده شود. وی در مورد گذشته‎اش می گوید: دانش آموز دوره دبیرستان بودم که مسئولیت کتابخانه دبیرستان را به من واگذار کردند. عشق و علاقه ام به کتاب‎های علمی آن قدر زیاد بود که در طول ۲ سال ۶۰۰ مجله و کتاب را خواندم اگرچه این علاقه و کنجکاوی باعث شد ۲ سال از تحصیل باز بمانم. اولین مطالعات و تحقیقاتم را درباره بارورسازی ابرها انجام دادم، بعد از آن به موضوع بیابان زدایی فکر کردم و به ایده ای رسیدم، سال‎ها بعد برای جداسازی نفت خام از آب در مناطق نفتی راهی یافتم و … . اما همه این طرح‎ها به دلیل مشکلات مالی یا نبود حمایت‎ها و شرایط مورد نیاز نا تمام ماند، اما این مشکلات باعث ناامیدی‎ام نشد و به تلاشم ادامه دادم تا این که بالاخره با ساخت دستگاه تصفیه آب به آن هدفی رسیدم که سال‎ها دنبال می‎کردم.




عکس تلگرام


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۵
رضا نوروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی